Často kladené otázky

Naše databáze "Často kladené dotazy (FAQ)" obsahuje otázky a odpovědi na nejčastější otázky o rezervaci lístků a cestování trajektem! Kliknutím na kategorii níže uvidíte související otázky. Pokud Vaše otázka není zodpovězena, Kontaktujte nás

Vytvoření rezervace

  • Kdy je nejlevnější čas na cestování?

    Ceny obecně stoupají s poklesem volných míst, takže ti, kteří rezervují jízdenky předem, jsou obvykle odměněni levnějším jízdným. Plavby kolem školních prázdnin a státních svátků jsou velmi populární a obvykle jsou rychle vyprodané, takže levnější jízdné bude k dispozici, pokud se vyhnete cestování v tomto období. Přihlaste se k odběru členských nabídek, abychom mohli Vás informovat, pokud budou k dispozici nějaké speciální slevy.

  • Měl by řidič být započítán do počtu cestujících?

    Ano. "Cestující" se vztahuje na ty, kteří cestují na trajektu, nejen na další cestující ve vozidle.

  • Proč můj typ vozidla není k dispozici v rozevírací nabídce?

    Buď trajektová společnost neumožňuje převoz Vašeho typu vozidla, nebo možnost rezervace on-line není k dispozici - záleží na provozovateli. Prosím, kontaktujte nás pro další informace.

  • Jak mohu rezervovat jiný vůz v každém směru?

    Ne všechny trajektové společnosti umožňují dvě různé vozidla v rámci jedné rezervace. Pokud tato volba není k dispozici pro vybrané trasy, pak Vám doporučujeme udělat dvě samostatné rezervace.

  • Jak mohu rezervovat jiný počet cestujících v každém směru?

    Ne všechny trajektové společnosti umožňují různý počet cestujících v obou směrech v rámci jedné rezervace. Pokud tato volba není k dispozici pro vybrané trasy, pak Vám doporučujeme udělat dvě samostatné rezervace.

  • Je možné získat skupinovou slevu?

    Slevy jsou někdy k dispozici, pokud jede více než 5 vozidel anebo více než 9 cestujících bez aut. Prosím, kontaktujte nás, abychom mohli zařídit skupinovou slevu na jízdné.

  • Pokud cestuji autem z půjčovny a ještě nevím značku, model nebo SPZ, jak mám rezervovat jízdenku?

    Ve většině případů je povoleno cestovat s půjčeným autem za předpokladu, že máte povolení od půjčovny vzít jejích vozidlo na trajekt. Měli byste zvolit typ vozidla, jako "Další", zadat rozměry, které očekáváte od vozidla a pak zadat SPZ "Neznámé". Některé trajektové společnosti však mohou účtovat poplatek v přístavu za aktualizaci SPZ vozidla ve Vaší rezervaci.

  • Jak se mám rozhodnout, zda mám cestovat jako nákladní vozidlo nebo ne?

    To se liší dle trajektové společnosti, ale dle obecného pravidla každé vozidlo, které veze obchodní zboží anebo dopravní prostředky, které jsou určené k přepravě zboží, musí cestovat jako náklad. Máte-li jakékoliv pochybnosti, pak nás, prosím, kontaktujte.

  • Jsem těhotná, mohu cestovat trajektem?

    To se liší dle trajektové společnosti, ale zpravidla máte povoleno cestovat do 28. týdne těhotenství. Ženy, které jsou v době plavby více než 28 týdnů těhotné, mohou být požádány o předložení lékařského potvrzení o způsobilosti na cestu. Pokud budete tedy v době plavby těhotná 28 týdnů a více, doporučujeme Vám, abyste nás před provedením rezervace kontaktovali.

  • Nabízíte slevy místním obyvatelům?

    Ano, na plavbách, kde je taková možnost. Nicméně předpisy o tom, kdo spadá do kategorie místních obyvatelů se liší dle trasy. Další informace jsou k dispozici v našem rezervačním systému.

  • Nabízíte slevy studentům nebo důchodcům?

    Ano, na plavbách kde je to dostupné. Další informace jsou k dispozici v našem rezervačním systému.

  • Je možné rezervovat otevřenou zpáteční jízdenku?

    Na tratích, kde je to možné, uvidíte možnost rezervovat jízdenku s otevřeným návratem v sekci, kde byste měli zadat data Vaší cesty. Pokud tato volba není zobrazena, pak tato možnost neexistuje.

  • Proč nejsou k dispozici žádné plavby pro termín, ve kterém chci cestovat?

    To buď znamená, že plavební řády ještě nebyly zveřejněny, trajekt v ten den nejezdí nebo to, že všechna místa jsou již vyprodány. Pokud si nejste jisti, tak nás prosím kontaktujte.

  • Jak zaplatím za rezervaci?

    Všechny jízdenky musí být zaplaceny v plné výši v okamžiku rezervace. Akceptujeme platební karty, některé místní platební metody a PayPal. Obecně neumožňujeme bankovní převody jako platební metodu, avšak v individuálních případech můžeme udělat výjimku.

  • Proč nemohu dostat cenu nebo platit v místní měně?

    Pokud je to možné zobrazujeme ceny v místní měně, ale přijímáme platbu za jízdenky jenom v měně, jakou nám účtuje dodavatel. To bude uvedeno v průběhu procesu kalkulace ceny v případech, kdy se používá převod měny. Uvidíte částku a měnu, která Vám bude účtována.

  • Posíláte jízdenky?

    Ne. Když si rezervujete jízdenku, e-mailem obdržíte potvrzení o rezervaci, které vyměníte buď za jízdenku/palubní lístek v přístavu, nebo v některých případech použijete toto potvrzení k nalodění na trajekt. V každém případě si musíte se sebou do přístavu vzít potvrzení o rezervaci.

  • Neobdržel jsem potvrzovací e-mail, co teď?

    Můžete se přihlásit do Můj účet, abyste si ověřili zda je Vaše e-mailová adresa správná a přeposlat si e-mail nebo nás prostě můžete kontaktovat. Poskytovatelům velkého počtu jízdenek je občas blokováno odesílání e-mailů jako anti-spam opatření v důsledku velkého počtu odesílaných e-mailů.

  • FAQ - Information about ticket availability

    FAQ - Information about ticket availability - Answer

  • FAQ - Pracujete se všemi provozovateli trajektů?

    Přímé trajekty poskytují nejpřesnější informace o velkém počtu provozovatelů na různých vnitrostátních i mezinárodních trasách. Ačkoli je seznam trajektových společností neustále aktualizován, společnost Direct Ferries nemůže vždy zaručit aktualizované zastoupení všech lodních společností provozujících určité trasy.