Rezervační podmínky společnosti Direct Ferries

Tato stránka („Stránka“) porovnává ceny a jízdní řády pro cesty trajektem a vlakem a umožňuje vám rezervovat cesty. Stránku vlastní a provozuje společnost Direct Ferries Limited (v těchto Rezervačních podmínkách je nazývána „DFL“).

1. Použití

Tyto Rezervační podmínky se vztahují na všechny rezervace cestujících na cesty trajektem a vlakem provedené prostřednictvím této Stránky nebo prostřednictvím telefonních center společnosti DFL a nahrazují všechny předchozí podmínky. V těchto Rezervačních podmínkách: „Vy“ znamená osobu, která provádí rezervaci; „Zákazník“ znamená každou z osob, pro kterou je rezervace provedena, kam můžete (ale nemusíte) patřit i Vy; „Služby“ znamenají služby nabízené společností DFL, které zahrnují službu vyhledávání cest trajektem a vlakem, službu porovnávání cen a službu rezervací.

Společnost DFL může tyto Rezervační podmínky čas od času měnit, ale jakékoli změny se nebudou vztahovat na žádné rezervace, které jste již provedli. Rezervační podmínky, které platí při provádění rezervace, byste si měli uložit, abyste se na ně mohli později podívat.

2. Strany

V závislosti na způsobu platby a webové stránce, kterou používáte pro svou rezervaci, a jak je shrnuto níže, může být stranou těchto Rezervačních podmínek také společnost Direct Ferries (RoI) Limited („DF Ireland“).

Platební metody    Společnosti patřící do společnosti Direct Ferries, které jsou stranami těchto Rezervačních podmínek
Bankovní karta        Alternativní platební metody (APM), např.  PayPal    
Platba kartou vydanou bankou Spojeného království prostřednictvím kterékoli z našich webových stránek.    NEBO    Platba provedená pomocí APM prostřednictvím našich webových stránek .co.uk.    Pouze DFL
Platba kartou vydanou bankou, která není ze Spojeného království, prostřednictvím kterékoli z našich webových stránek.    NEBO    Platba provedená pomocí APM prostřednictvím kterékoli z našich webových stránek kromě našich webových stránek .co.uk.    DFL a DF Ireland

Pokud je stranou těchto Rezervačních podmínek společnost DF Ireland, pak je tato společnost odpovědná za vyjednávání a sjednávání rezervací jménem společnosti DFL a za přijímání plateb za tyto rezervace.

Společnost DFL ani společnost DF Ireland samy neprovozují žádné trajektové ani vlakové služby, protože tyto služby zajišťují provozovatelé trajektů a vlaků („Provozovatel (Provozovatelé)“).

Pokud si rezervujete trajekt nebo vlak, společnost DFL vystupuje jako zástupce Provozovatelů, s výjimkou týkající se některých trajektových nebo vlakových služeb, kde společnost DFL vystupuje jako váš zástupce ve vztahu k vyhledávání a rezervaci trajektových nebo vlakových služeb. Pokud společnost DFL jedná jako váš zástupce, ustanovujete společnost DFL, aby pro vás jako váš zástupce vaším jménem zajistila cestu trajektem nebo vlakem, a vy jste klientem společnosti DFL. Společnost DFL nebo společnost DF Ireland jménem společnosti DFL, pokud je společnost DF Ireland stranou těchto Rezervačních podmínek, rezervuje cestu trajektem nebo vlakem. V obou případech (ať už společnost DFL jedná jako váš zástupce, nebo jako zástupce Provozovatele) to znamená, že uzavřete smlouvu s příslušným Provozovatelem trajektu nebo vlaku, který bude stranou odpovědnou za poskytnutí trajektové nebo vlakové služby pro vás, a vy budete vázáni podmínkami Provozovatele po obdržení potvrzujícího avíza (k tomu viz oddíl 8 níže).

Každá rezervace, kterou provedete prostřednictvím této Stránky (nebo telefonních center společnosti DFL) pro cesty trajektem nebo vlakem, podléhá: (i) těmto Rezervačním podmínkám, které stanoví podmínky, za kterých vám společnost DFL poskytuje své služby, a pokud je stranou těchto Rezervačních podmínek společnost DF Ireland, za kterých společnost DF Ireland vyjednává a sjednává rezervace jménem společnosti DFL a přijímá platby za tyto rezervace; a (ii) podmínkám Provozovatelů trajektových nebo vlakových služeb, které stanoví podmínky, za kterých vám Provozovatelé poskytují trajektové nebo vlakové služby („Podmínky Provozovatele“). Podmínky Provozovatele jsou vám k dispozici před dokončením jakékoli rezervace (viz podmínky provozovatele). Za seznámení se s Podmínkami Provozovatele jste odpovědní vy sami. V případě jakéhokoli rozporu nebo nesrovnalosti mezi těmito Rezervačními podmínkami a Podmínkami Provozovatele mají přednost Podmínky Provozovatele.

Osoba, která provádí rezervaci prostřednictvím této Stránky nebo telefonního centra společnosti DFL, musí být oprávněna provést jakoukoli rezervaci jménem jakéhokoli jiného Zákazníka. Provedením rezervace potvrzujete, že každý Zákazník souhlasí s tím, že bude těmito Rezervačními podmínkami vázán. Osoba, která provádí rezervaci, je odpovědná za svou činnost na Stránce a za ochranu všech poskytnutých osobních údajů, včetně hesel, jmen, údajů o cestovním pasu a cestování. Osoba, která provádí rezervaci, musí zajistit, že všechny jí poskytnuté informace jsou úplné a přesné.

3. Jízdné a obecné informace

Jízdné se odvíjí od typu vozidla (pokud existuje), počtu cestujících, trasy (tras), data a času cesty. Vaše rezervace může vyžadovat, aby Zákazníci odjížděli a/nebo se vraceli ve stanovených termínech a časech. Pokud Zákazníci tyto stanovené termíny a časy nedodrží, může jim být odmítnuta cesta a/nebo změněna specifikace rezervace a změněno ubytování a/nebo mohou podléhat dodatečným poplatkům. Zejména může dojít ke ztrátě výhody jakýchkoli akčních cen a k účtování plného jízdného. Dodatečné poplatky zvažovány v tomto odstavci mohou být strženy z kreditní nebo debetní karty, kterou jste použili při rezervaci, bez dalšího upozornění.

Prostor pro vozidlo a cestující a ubytování na palubě závisí na dostupnosti a nemusí být vždy k dispozici. Zvýhodněné jízdné podléhá dalším zvláštním podmínkám včetně obecné podmínky, že v případě nevyužití některé části trasy si společnost DFL nebo Provozovatel vyhrazuje právo účtovat vám dodatečné poplatky. Společnosti DFL a DF Ireland, pokud je společnost DF Ireland stranou těchto Rezervačních podmínek, mají právo kdykoli změnit všechny zobrazené ceny jízdného, včetně případů, kdy Provozovatelé změní své ceny jízdného (mimo jiné z důvodů kolísání měny, cen ropy, změn zákonů), a to až do potvrzení rezervace. Pokud se cena vaší rezervace změní mezi zadáním objednávky a jejím potvrzením, společnost DFL nebo společnost DF Ireland (v příslušných případech) přistoupí k potvrzení rezervace, pokud se cena snížila (a naúčtuje vám pouze skutečnou cenu), ale pokud se cena zvýšila, tak vás společnost DFL nebo společnost DF Ireland (v příslušných případech) bude kontaktovat s žádostí o pokyny.

Předměty, jako jsou střešní boxy/nosiče na kola nebo jakékoli jiné předměty připevněné k vozidlu, které nejsou součástí karoserie vozidla, budou zpoplatněny dodatečným příplatkem.
Ne všichni Provozovatelé mají zařízení pro přijímání rezervací pro osoby se zdravotním postižením nebo sníženou pohyblivostí. Při rezervaci je třeba se informovat, zda má Provozovatel vybavení, které jakýkoli Zákazník požaduje.

4. Jízdní řády

Všechny časy odjezdů/příjezdů jsou odhadovány Provozovatelem a jsou uvedeny jako místní časy - podrobnosti naleznete v potvrzení rezervace. Doporučujeme vám, abyste se před zahájením vaší cesty informovali u Provozovatele o případných změnách. Jízdní řády lodí mohou být přerušeny a/nebo doba plavby prodloužena nebo zrušena v důsledku nepříznivých povětrnostních podmínek a/nebo podmínek přílivu a odlivu a/nebo jiných okolností.

Může být nutné použít při kterékoli plavbě náhradní lodě nebo jiná místa odjezdu či příjezdu nebo z různých provozních, technických nebo plánovacích důvodů změnit/odebrat dostupná zařízení/služby.

Nikdo ze společnosti DFL ani společnosti DF Ireland (pokud je společnost DF Ireland stranou těchto Rezervačních podmínek) nepřebírají odpovědnost za jakékoli náklady nebo nepříjemnosti způsobené v důsledku těchto okolnosti, ale společnost DFL se vás pokusí informovat, pokud to bude možné, pomocí kontaktních údajů, které jste uvedli při rezervaci. Na jakoukoli odpovědnost Provozovatele za takových okolností se vztahují Podmínky Provozovatele.

5. Zvířata

Přeprava zvířat je povolena pouze v případě, že Zákazník před provedením rezervace informuje společnost DFL. Každá taková přeprava musí být v souladu s příslušnými právními požadavky a požadavky Provozovatele. Přeprava jakýchkoli zvířat může být zpoplatněna a mohou být stanoveny další podmínky. Před provedením rezervace se prosím poraďte se svým veterinářem nebo příslušným úřadem. Za zvířata nesete právní odpovědnost a jste plně zodpovědní za získání všech potřebných dokumentů, souhlasů a povolení.

6. Nákladní vozidla a užitková vozidla pro přepravu osob

Pro přepravu nákladních vozidel a užitkových vozidel pro přepravu osob platí zvláštní podmínky a tarify. Definici toho, co se považuje za nákladní vozidlo a zda se na něj vztahuje zvláštní tarif, určuje v každém jednotlivém případě Provozovatel.

Pouze orientačně, vozidla delší než 6,5 metru, speciálně konstruovaná nebo upravená pro přepravu nákladu, ať už přepravují zboží, nebo ne, podléhají zvláštním tarifům, stejně jako všechna vozidla jiné specifikace, která však přepravují zboží nebo cestují za obchodním účelem. V případě, že je vozidlo zarezervováno jako automobil nebo osobní vozidlo, ale Provozovatel zjistí, že se jedná o nákladní vozidlo, bude účtována plná tarifní sazba a/nebo přeprava bez náhrady odmítnuta. Další informace o tarifech a sazbách nákladní dopravy získáte na oddělení nákladní dopravy společnosti DFL na telefonním čísle (+44) 01473 370 915.

Na užitková vozidla pro přepravu osob, jejichž délka přesahuje 6,5 metru a která jsou konstruována nebo upravena pro přepravu 8 a více cestujících a/nebo která nejsou Provozovatelem trajektů klasifikována jako osobní vozidla, se může vztahovat jiný tarif. V případě, že je vozidlo zarezervováno jako automobil nebo osobní vozidlo, ale zjistí se, že se jedná o užitkové vozidlo pro přepravu osob, bude účtován plný tarif a/nebo bude přeprava bez náhrady odmítnuta.

7. Nebezpečné materiály

Společnost DFL ani Provozovatelé nepřijmou rezervace pro vozidla, která přepravují nebezpečné materiály, za určitých okolností včetně vozidel poháněných LPG. Za určitých okolností lze získat písemné povolení od Provozovatele, ale takové povolení může podléhat dodatečným poplatkům a podmínkám. Za přepravu takových materiálů, ať už deklarovaných, nebo nedeklarovaných, nesete odpovědnost vůči Provozovateli. V případě, že budete chtít přepravovat nedeklarované nebezpečné materiály, může být přeprava bez náhrady odmítnuta.

8. Potvrzení a platba

Pokud nemáte u společnosti DFL nebo společnosti DF Ireland (pokud je společnost DF Ireland stranou těchto Rezervačních podmínek) zřízen kreditní účet, musíte za každou rezervaci zaplatit v době provádění rezervace, a to před vystavením potvrzení. Platby musí být provedeny ve prospěch společnosti DF Ireland, pokud je stranou těchto Rezervačních podmínek, protože společnost DF Ireland je odpovědná za přijímání plateb jménem společnosti DFL, jak je uvedeno výše v oddíle „Strany“. Platbu lze provést kreditní kartou, debetní kartou nebo pomocí alternativní platební metody (APM) (např. PayPal). Na firemní/komerční karty se vztahuje 2% příplatek. Spotřebitelské kreditní karty vydané bankami umístěnými mimo EHP podléhají 2% příplatku.

Pokud kontaktujete společnost DFL kvůli provedení rezervace a provedete platbu v plné výši za všechny Zákazníky, na které se rezervace vztahuje, společnost DFL vystaví potvrzující avízo, ve kterém budou uvedeny podrobnosti o vaší rezervaci a další informace na základě vámi poskytnutých údajů. Smlouva mezi vámi a Provozovatelem (Provozovateli) vznikne až poté, co vám bude vydáno potvrzující avízo. Pokud jste od společnosti DFL neobdrželi potvrzovací avízo do 24 hodin od provedení rezervace, měli byste se obrátit na tým zákaznických služeb na adrese help.directferries.com.

Společnost DFL není povinna vystavit potvrzovací avízo poté, co jste u společnosti DFL provedli rezervaci, pokud se vyskytne problém, o kterém společnost DFL důvodně usoudí, že již není schopna rezervaci potvrdit. Společnost DFL takové potvrzení nevydá, pokud ona nebo společnost DF Ireland (v příslušných případech) zjistí chybu ve stanovení ceny cesty nebo pokud cesta již není k dispozici. Pokud společnost DFL z jakéhokoli důvodu není schopna vaši rezervaci potvrdit, bude vás o tom informovat a nebude vaši rezervaci dále zpracovávat. Společnost DFL nebo společnost DF Ireland (v příslušných případech) pak zařídí, aby vám byla vrácena jakákoli část již zaplacené rezervace, pokud se nerozhodnete tuto platbu použít na jinou rezervaci.

Souhlasíte s tím, že údaje, které společnost DFL uchovává ve svých informačních systémech (nebo v informačních systémech poskytovatelů služeb společnosti DFL), představují důkaz o vaší rezervaci a jejích podrobnostech. V případě platby debetní nebo kreditní kartou bude dlužná částka nebo zůstatek stržen z této karty v době provádění rezervace.

Servisní poplatek

V závislosti na zvoleném typu jízdenky a počtu cestujících (a tedy i hodnotě jízdenky) bude k ceně jízdenky připočten servisní poplatek. To se zobrazí před potvrzením rezervace.

Společnost DFL se zavázala k neustálému zlepšování a příležitostně může na své online platformě provádět řízené testování produktů. Tyto testy mohou vést k dočasným změnám v uživatelských zkušenostech.

9. Storno

Pokud zakoupená jízdenka umožňuje storno, pak lze rezervaci zrušit a budou účtovány storno poplatky v souladu s těmito Rezervačními podmínkami a Podmínkami Provozovatele. Akční nebo speciální nabídkové jízdenky nemusí být vratné a v době provádění rezervace byste se měli podívat na Podmínky Provozovatele a ověřit si u společnosti DFL, zda je možné rezervaci zrušit a zda jsou s jízdenkou spojeny další podmínky, které mohou vést k tomu, že nebude možné vrátit peníze.

Při jakémkoli stornu z vaší strany bude účtován následující storno poplatek společnosti DFL / DF Ireland (v příslušných případech) a jakékoli poplatky vybírané Provozovatelem.

Storno poplatek společnosti DFL / DF Ireland (v příslušných případech) se liší v závislosti na tom, zda rezervaci zrušíte prostřednictvím portálu „Můj účet“ („Online“) nebo telefonicky a/nebo e-mailem („Offline“):

•    Pro rezervace zrušené Online: 10 GBP / 12 EUR za rezervaci (v závislosti na měně použité pro rezervaci).

•    Pro rezervace zrušené Offline: 20 GBP / 25 EUR za rezervaci (v závislosti na měně použité pro rezervaci).

Jakékoli poplatky za platby kartou uplatněné u rezervací jsou nevratné. Jakékoli úhrady záloh za rezervace jsou nevratné. Pokud Zákazník neuskuteční cestu trajektem nebo vlakem, na kterou je provedena rezervace, budou vám vráceny peníze pouze v souladu s příslušnými Podmínkami Provozovatele.

Storno z jakéhokoli důvodu (volitelný příplatek)

Podmínky Storna z jakéhokoli důvodu uvedené v tomto oddíle platí pouze v případě, že jste si během rezervování zvolili a zaplatili možnost Storna z jakéhokoli důvodu.

•    Podmínky Storna z jakéhokoli důvodu se vztahují pouze na zrušení prvku cesty trajektem z vaší strany a nevztahují se na žádné další prvky cesty (např. rezervaci hotelu, pronájem auta, havarijní produkty, poplatky za kartu, rezervační poplatky atd.).

•    Storno z jakéhokoli důvodu musíte zvolit a zakoupit současně s rezervací trajektu.

•    Podmínky Storna z jakéhokoli důvodu se vztahují pouze na samostatnou rezervaci trajektu, u které je zakoupeno.

•    V případě, že si rezervujete více cest na různých rezervačních odkazech, je třeba tuto možnost zvolit pro každou rezervaci zvlášť.

•    Storno z jakéhokoli důvodu nelze z rezervace kdykoli po nákupu odstranit [a poplatek za Storno z jakéhokoli důvodu, který jste zaplatili při rezervování, nebude vrácen].

•    Žádost o storno rezervace od vás musí být přijata nejméně 48 hodin před dobou plavby. Storno z jakéhokoli důvodu se nevztahuje na storno obdržené po tomto okamžiku nebo na nevyužité rezervace trajektů.

•    Storno lze provést pouze u celé rezervace. Není možné zrušit pouze jeden úsek cesty.

•    V případě, že potřebujete zrušit svou rezervaci, přihlaste se prosím do sekce „Můj účet“ na webových stránkách.

•    BUDE VÁM VRÁCENA POUZE PLNÁ CENA TRAJEKTOVÉ JÍZDENKY. Vrácení peněz se nevztahuje na rezervační poplatek ani na poplatek za Storno z jakéhokoli důvodu, který jste zaplatili v době provádění rezervace. Rovněž vám nebudeme účtovat storno poplatek uvedený v bodě 9 výše.

•    Tyto podmínky Storna z jakéhokoli důvodu se vztahují pouze na vámi požadovaná storna. Nevztahují se na stornování nebo změny ze strany Provozovatele (nebo nás) nebo v důsledku událostí, které jsou mimo přiměřenou kontrolu Provozovatele nebo naši přiměřenou kontrolu (více viz bod 14).

•    Společnost Direct Ferries si vyhrazuje právo účtovat administrativní poplatek ve výši 100 GBP za rezervaci v případě, že je v průběhu 72 hodin provedeno více rezervací na plavbu stejného vozidla.

Koala – Last-minute Flex – Storno z jakéhokoli důvodu (volitelný doplněk)

Služba Storno bez udání důvodu umožňuje cestujícím zrušit rezervaci až 2 hodiny před odjezdem jejich rezervace, aniž by museli uvádět jakýkoli důvod nebo poskytnout jakékoli opodstatnění.

Článek 1 - Co služba Storno bez udání důvodu zahrnuje

•    Bude vám vráceno 80 % z ceny jízdenek na trajekt (vyjma nákladů na službu Storno bez udání důvodu).

•    Využitím služby Storno bez udání důvodu zrušíte cestu všech cestujících a/nebo vozidel zahrnutých do vaší rezervace.

Článek 2 - Co služba Storno bez udání důvodu nezahrnuje

•    Službu Storno bez udání důvodu nelze využít:

o    V případě zrušení rezervace z vlastního podnětu, ke kterému dojde méně než 2 hodiny před odjezdem vaší rezervace.

o    Pokud vaše jízdenky zruší společnost Direct Ferries nebo provozovatel trajektů. V těchto dvou případech se náklady na službu Storno bez udání důvodu nevracejí.

Článek 3 - Cena služby Storno bez udání důvodu

•    Při rezervaci vaší cesty máte možnost zakoupit si službu Storno bez udání důvodu za příplatek k trajektovým jízdenkám, který vám bude předložen při nákupu.

Článek 4 - Jak získám zpět peníze?

•    1/ Přihlaste se do rozhraní Můj účet společnosti Direct Ferries nejméně 2 hodiny před odjezdem.

•    2/ Vyberte rezervaci, kterou si přejete zrušit, a potvrďte zrušení vaší rezervace.

•    3/ Do 5 pracovních dnů vám budou vráceny peníze platební metodou, kterou jste použili pro vaši rezervaci.

•    Společnost Direct Ferries se může v případě potřeby nebo v případě podezření na podvod nebo podvádění rozhodnout vyžádat si další dokumenty.

Článek 5 - Zahájení a trvání služby Storno bez udání důvodu

•    Služba Storno bez udání důvodu nabývá účinnosti po potvrzení nákupu služby Storno bez udání důvodu, a to v závislosti na zaplacení celkové ceny rezervace nebo první zálohy požadované společností Direct Ferries. V případě, že bude úhrada vaší rezervace nebo první požadované zálohy shledána bankou z jakéhokoli důvodu nedostatečnou nebo zamítnuta, služba Storno bez udání důvodu nebude účinná. Na jednu osobu můžete využít maximálně 2 služby Storno bez udání důvodu současně za rok. Společnost Direct Ferries si vyhrazuje právo zrušit nákup služby Storno bez udání důvodu a vrátit peníze na váš bankovní účet, pokud dojde k překročení tohoto limitu. Služba Storno bez udání důvodu končí 2 hodiny před odjezdem.

Článek 6 - Výjimka z práva na odstoupení od smlouvy

•    Potvrzujete, že jste byli těmito aktuálními Všeobecnými obchodními podmínkami předem informováni o tom, že na službu Storno bez udání důvodu nelze uplatnit právo na odstoupení od smlouvy. Služba Storno bez udání důvodu totiž začíná ihned po jejím zakoupení a může být plně realizována okamžitě a před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a neumožňuje vám tak z ní mít prospěch. Proto se vzdáváte svého práva na odstoupení od smlouvy.

Koala – Storno z jakéhokoli důvodu / Storno bez udání důvodu (volitelný doplněk)

Služba Storno bez udání důvodu umožňuje cestujícím zrušit rezervaci až 2 dny (48 hodin) před odjezdem jejich rezervace, aniž by museli uvádět jakýkoli důvod nebo poskytnout jakékoli opodstatnění.

Článek 1 - Co služba Storno bez udání důvodu zahrnuje

•    Bude vám vráceno 70 % z ceny jízdenek na trajekt (včetně nákladů na službu Storno bez udání důvodu).

•    Využitím služby Storno bez udání důvodu zrušíte cestu všech cestujících a/nebo vozidel zahrnutých do vaší rezervace.

Článek 2 - Co služba Storno bez udání důvodu nezahrnuje

•    Službu Storno bez udání důvodu nelze využít:

o    V případě zrušení rezervace z vlastního podnětu, ke kterému dojde méně než 2 dny (48 hodin) před odjezdem vaší rezervace.

o    Pokud vaše jízdenky zruší společnost Direct Ferries nebo provozovatel trajektů. V těchto dvou případech se náklady na službu Storno bez udání důvodu nevracejí.

Článek 3 - Cena služby Storno bez udání důvodu

•    Při rezervaci vaší cesty máte možnost zakoupit si službu Storno bez udání důvodu za příplatek k trajektovým jízdenkám, který vám bude předložen při nákupu.

Článek 4 - Jak získám zpět peníze?

•    1/ Přihlaste se do rozhraní Můj účet společnosti Direct Ferries nejméně 2 dny před odjezdem.

•    2/ Vyberte rezervaci, kterou si přejete zrušit, a potvrďte zrušení vaší rezervace.

•    3/ Do 5 pracovních dnů vám budou vráceny peníze platební metodou, kterou jste použili pro vaši rezervaci.

•    Společnost Direct Ferries se může v případě potřeby nebo v případě podezření na podvod nebo podvádění rozhodnout vyžádat si další dokumenty.

Článek 5 - Zahájení a trvání služby Storno bez udání důvodu

•    Služba Storno bez udání důvodu nabývá účinnosti po potvrzení nákupu služby Storno bez udání důvodu, a to v závislosti na zaplacení celkové ceny rezervace nebo první zálohy požadované společností Direct Ferries. V případě, že bude úhrada vaší rezervace nebo první požadované zálohy shledána bankou z jakéhokoli důvodu nedostatečnou nebo zamítnuta, služba Storno bez udání důvodu nebude účinná. Na jednu osobu můžete využít maximálně 2 služby Storno bez udání důvodu současně za rok. Společnost Direct Ferries si vyhrazuje právo zrušit nákup služby Storno bez udání důvodu a vrátit peníze na váš bankovní účet, pokud dojde k překročení tohoto limitu. Služba Storno bez udání důvodu končí 2 dny (tj. 48 hodin) před odjezdem.

Článek 6 - Výjimka z práva na odstoupení od smlouvy

•    Potvrzujete, že jste byli těmito aktuálními Všeobecnými obchodními podmínkami předem informováni o tom, že na službu Storno bez udání důvodu nelze uplatnit právo na odstoupení od smlouvy. Služba Storno bez udání důvodu totiž začíná ihned po jejím zakoupení a může být plně realizována okamžitě a před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a neumožňuje vám tak z ní mít prospěch. Proto se vzdáváte svého práva na odstoupení od smlouvy.

10. Poplatky za změnu

Změnu rezervace můžete provést pouze se svolením Provozovatele a pokud to umožňují Podmínky Provozovatele, které se vztahují na vaši jízdenku (jízdenky). Některé rezervace, jako jsou akční nebo speciální jízdné, nelze měnit. U některých rezervací může být účtován poplatek Provozovatele za změnu a případný rozdíl mezi rezervovaným a novým jízdným. V době provádění rezervace byste se měli podívat na Podmínky Provozovatele a ověřit si u společnosti DFL, zda lze vaši rezervaci změnit.

Všechny vámi provedené změny budou zpoplatněny následujícím administrativním poplatkem společnosti DFL / DF Ireland (v příslušných případech) a jakýmikoli poplatky vybíranými Provozovatelem.

Poplatek za změnu účtovaný společnosti DFL / DF Ireland (v příslušných případech) se bude lišit v závislosti na tom, zda provádíte změnu rezervace Online nebo Offline (tyto formulace naleznete v bodě 9):

•    Změny provedené Online: 10 GBP / 12 EUR za rezervaci (v závislosti na měně použité pro rezervaci).

•    Pro změny provedené Offline:

    Pokud byly celkové náklady na rezervaci nižší než 100 GBP / 100 EUR (v závislosti na měně použité pro rezervaci) - 10 GBP / 12 EUR.

    Pokud byly celkové náklady na rezervaci vyšší než 100 GBP / 100 EUR (v závislosti na měně použité pro rezervaci) - 20 GBP / 25 EUR.

11. Odbavení

Nejzazší časy odbavení jsou uvedeny během procesu rezervace a také na potvrzení rezervace. Pokud Zákazník není připraven nastoupit na trajekt nebo vlak v nejzazším čase odbavení, nelze nastoupení zaručit, protože mohly být přijaty pořadníky. Pokud má Zákazník zvláštní požadavky nebo získal povolení společnosti DFL k přepravě zvířat nebo nebezpečného zboží, obecně se od Zákazníka očekává, že se odbaví dříve, než jak je uvedeno v potvrzení rezervace.

Provozovatel má naprostou volnost v rozhodování o tom, zda přijme či nepřijme jakéhokoli cestujícího, jeho vozidlo nebo zavazadla na palubu. Každý Zákazník musí mít všechny potřebné cestovní doklady pro vstup do zemí, které hodlá navštívit, a pro zpětný vstup do země odjezdu.

Jste zodpovědní za to, že jméno v cestovním pasu každého Zákazníka odpovídá jménu na jízdence, jinak Zákazník nebude moci cestovat a jakékoli cestovní pojištění může být neplatné. Pokud některý ze Zákazníků změní své jméno mezi datem provedení rezervace a datem cesty (například po svatbě), musíte to oznámit společnosti DFL na adrese help.directferries.com.

12. Vaše odpovědnost

Vůči společnostem DFL, DF Ireland (pokud je stranou těchto Rezervačních podmínek) a Provozovateli jste odpovědní za plné dodržování těchto Podmínek rezervace, Podmínek Provozovatele a veškerých dalších požadavků stanovených Provozovatelem nebo zákonem. Jste rovněž odpovědní za poskytnutí úplných a přesných informací o své rezervaci, včetně informací o vozidle a cestujících.

14. Ochrana soukromí
Informace o tom, jak zpracováváme vaše osobní údaje, naleznete v našem [insert relevant privacy notice].

13. Povinné právo

Vaše rezervace podléhá všem závazným zákonům nebo úmluvám, které se vztahují na rezervaci trajektu nebo vlaku, a upozorňujeme vás zejména na Athénskou úmluvu týkající se přepravy cestujících a jejich zavazadel po moři z roku 1974, která dopravci ukládá povinnosti i omezuje jeho odpovědnost. Pokud jde o vlak, který není provozován dopravcem cestujících po moři, Athénská úmluva se nepoužije.

14. Události, které jsou mimo přiměřenou kontrolu stran

Pokud dojde k nepředvídatelné události, která je mimo kontrolu Provozovatele nebo naši kontrolu a které jsme z tohoto důvodu nemohli zabránit ani při vynaložení veškeré náležité péče a která významně brání cestě, která byla zarezervována, pak:

•    Máte zákonná práva, která platí (včetně práva EU o náhradě škody v případě zpoždění nebo zrušení).

•    S výhradou vašich zákonných práv platí Podmínky Provozovatele, včetně toho, zda máte za těchto okolností právo na vrácení peněz za vaši trajektovou jízdenku.

•    Pokud máte podle Podmínek Provozovatele právo na vrácení peněz, vyplatíme vám vrácené peníze, které obdržíme od Provozovatele, neprodleně poté, co je obdržíme.

•    Pokud Podmínky Provozovatele opravňují Provozovatele k tomu, aby vám místo peněžní náhrady vydal poukaz, vydáme vám poukaz v hodnotě odpovídající hodnotě poukazu vydaného Provozovatelem (za předpokladu, že jste poukaz neobdrželi přímo od Provozovatele).

•    Nemáte nárok na vrácení rezervačního poplatku, který jste nám zaplatili při rezervaci, ani na vrácení poplatku za Storno z jakéhokoli důvodu, který jste zaplatili při rezervaci, pokud jste zvolili možnost Storna z jakéhokoli důvodu.

Nepředvídaná událost může zahrnovat (neomezuje se však na) válečný konflikt, vládní opatření zabraňující nebo omezující cestování do příslušné destinace, krach nebo úpadek Provozovatele, jiné vážné problémy jako terorismus, závažná rizika pro lidské zdraví, například propuknutí vážné nemoci v místě destinace, pandemie či epidemie nebo přírodní katastrofy jako hurikány, zemětřesení nebo špatné povětrnostní podmínky, které znemožňují bezpečnou přepravu do destinace sjednané ve smlouvě.

15. Odpovědnost společnosti DFL a společnosti DF Ireland

Společnost DFL ani společnost DF Ireland nenesou odpovědnost za trajektové nebo vlakové služby, které poskytují. Společnost DFL odpovídá za:

•    poskytování Služeb a

•    přesnost informací, které společnost DFL poskytuje.

Společnost DFL ani společnost DF Ireland nenesou odpovědnost za informace, které nezveřejnili, včetně informací zveřejněných na webových stránkách Provozovatele, ani za nesprávné informace, které jim poskytli Provozovatelé.

Vaše smlouva o poskytnutí cesty bude uzavřena mezi vámi a Provozovatelem a budou se na ni vztahovat Podmínky Provozovatele. Společnost DFL ani společnost DF Ireland proto nenesou žádnou odpovědnost za poskytnutí nebo provedení cesty. Společnost DFL ani společnost DF Ireland nenesou odpovědnost za žádnou ztrátu nebo škodu, která vám vznikne v důsledku toho, že Provozovatel neuskuteční cestu nebo ji provede nesprávně, a to včetně případů, kdy se tak stane v důsledku toho, že se Provozovatel dostane do platební neschopnosti nebo jinak ukončí činnost. Společnost DFL ani společnost DF Ireland nejsou povinny vám za takových okolností vrátit peníze. Na ochranu před tímto rizikem vám společnost DFL doporučuje uzavřít cestovní pojištění, které zahrnuje pojištění pro případ selhání koncového dodavatele. Měli byste si pečlivě přečíst jakoukoli smlouvu o cestovním pojištění, kterou se rozhodnete uzavřít, abyste si byli plně vědomi rizik, proti kterým jste v rámci této smlouvy chráněni.

Pokud máte jakékoliv dotazy nebo obavy ohledně cesty, kterou jste si rezervovali, obraťte se prosím přímo na Provozovatele cesty.

16. Omezení odpovědnosti

Společnost DFL ani společnost DF Ireland neomezují svou odpovědnost za (i) ztrátu způsobenou jejich podvodem nebo podvodným zkreslováním, (ii) ztrátu vzniklou v důsledku úmrtí nebo zranění osob způsobené jejich nedbalostí nebo (iii) jakoukoli jinou ztrátu, kterou nelze vyloučit nebo omezit podle platných právních předpisů. Ve všech ostatních ohledech jsou společnost DFL a společnost DF Ireland (v příslušných případech) odpovědné pouze za ztráty, které přímo vyplývají: (a) z porušení jejich zákonné povinnosti péče nebo (b) jsou důsledkem jejich porušení těchto Rezervačních podmínek, přičemž tato odpovědnost je vždy omezena (pokud jde o odpovědnost společnosti DFL a společnosti DF Ireland společně) na částku odpovídající dvojnásobku částky, kterou jste zaplatili za rezervaci, pokud jde o příslušného Zákazníka.

Nároky na náhradu škody vůči společnosti DFL nebo společnosti DF Ireland jsou omezeny nebo vyloučeny do té míry, pokud se na poskytovaná opatření vztahují mezinárodní smlouvy nebo jiné právní předpisy, které omezují nebo vylučují odpovědnost. Odpovědnost za námořní přepravu se řídí příslušnými ustanoveními mezinárodních smluv včetně Athénské úmluvy. Tato smlouva omezuje odpovědnost Provozovatele za námořní nehody a zavinění nebo nedbalost.

17. Stížnosti

Jakoukoli stížnost na Službu musíte podat neprodleně, nejpozději do 14 dnů od uskutečnění vaší rezervace, a to tak, že se obrátíte na společnost DFL poštou nebo e-mailem na adresu complaints@directferries.com.

Můžete také využít přístup k platformě Evropské komise pro online řešení sporů (ODR) na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Tato platforma ODR je prostředkem pro registraci vaší stížnosti u společnosti DFL. Neurčuje způsob řešení vaší stížnosti.

Pokud máte stížnost na něco, co se odehrálo během vaší cesty, obraťte se prosím přímo na Provozovatele pomocí údajů uvedených na Stránce, abyste tento problém vyřešili.

18. Ochrana soukromí

Informace o tom, jak zpracováváme vaše osobní údaje, naleznete v našem Zásady ochrany osobních údajů společnosti.

19. Obecné informace

Tyto Rezervační podmínky se řídí zákony Anglie a Walesu. Souhlasíte s tím, že k projednávání a rozhodování jakýchkoli sporů vyplývajících z výkladu těchto podmínek mají pravomoc anglické soudy. Můžete si však zvolit právo a jurisdikci Skotska nebo Severního Irska, pokud tam žijete.

Pokud bude některé ustanovení (nebo část ustanovení) těchto Rezervačních podmínek shledáno jakýmkoli soudem nebo jiným orgánem příslušné jurisdikce neplatným, nezákonným nebo nevymahatelným, nebude toto ustanovení nebo jeho část v požadovaném rozsahu považováno za součást této smlouvy s vámi a platnost a vymahatelnost ostatních ustanovení tím nebude dotčena.

© Direct Ferries Limited, 2-3 Three Rivers Business Centre, Felixstowe Road, Ipswich, Suffolk IP10 0BF, United Kingdom. Company Registration Number: 03865405

© Direct Ferries (RoI) Limited, Work Hub, 77 Camden Street, Dublin D02 XE80, Ireland. Company Registration Number: 721008

Zůstaňme v kontaktu

Pro exluzivní nabídky zadejte, prosím, svůj email