Společnost Direct Ferries Limited se zavázala k respektování a ochraně vašeho soukromí a k dodržování zákonů o ochraně osobních údajů a soukromí. Tyto Zásady ochrany osobních údajů se vztahují na všechny osoby, které s námi komunikují za účelem využívání našich služeb nebo dotazování se na ně („vy“, „vás“ nebo „vaše“). Tyto Zásady ochrany osobních údajů stanoví, jak shromažďujeme, používáme, ukládáme, sdílíme a chráníme údaje o vás („osobní údaje“).
Vysvětlují také vaše práva ve vztahu k vašim osobním údajům a jak se na nás nebo na příslušný regulační orgán obrátit v případě, že budete chtít podat stížnost. Chceme se ujistit, že se můžete rozhodovat na základě informací, proto věnujte prosím trochu času přečtení níže uvedených částí a zjistěte, jak můžeme vaše osobní údaje používat.
Společnost Direct Ferries Limited („Direct Ferries“, „my“, „naše“ nebo „nás“) je soukromá společnost s ručením omezeným založená v Anglii a Walesu s registračním číslem společnosti 03865405, se sídlem na adrese Units 2 & 3, Three Rivers Business Centre, Felixstowe Road, Foxhall, Ipswich, Anglie, IP10 0BF. Jsme on-line agregátor poskytující služby porovnávání a rezervace trajektů. Pro účely ochrany údajů jsme správcem údajů - společností, která je odpovědná za vaše soukromí - a naše registrační číslo Úřadu komisaře pro informace je ZA173923.
Tyto Zásady ochrany osobních údajů byste si měli přečíst společně s našimi Zásadami používání souborů cookie, podmínkami používání webových stránek a/nebo aplikací společnosti Direct Ferries a všemi samostatnými podmínkami vydanými při rezervaci lístků na trajekt nebo jiných produktů a služeb.
Jaké typy osobních údajů od vás shromažďujeme?
Informace shromažďujeme, když:
Konkrétněji:
Shromažďujeme následující kategorie osobních údajů (přesné požadované informace se liší v závislosti na požadavcích provozovatele trajektu):
Osobní údaje o jiných osobách
Pokud nám poskytnete osobní údaje o jiné fyzické osobě (např. rodinném příslušníkovi, společníkovi na cestách a/nebo dítěti), jste zodpovědní za to, že máte jejich souhlas (nebo souhlas příslušné osoby s rodičovskou zodpovědností) s poskytnutím těchto údajů pro použití uvedené v těchto Zásadách ochrany osobních údajů a že jste je na tyto Zásady ochrany osobních údajů upozornili.
Zvláštní kategorie osobních údajů
Některé osobní údaje, které nám poskytnete, včetně zdravotních údajů (např. problémy s pohybem) („zdravotní údaje“), mohou být brány jako osobní údaje zvláštní kategorie, na které se vztahuje dodatečná ochrana podle zákona o ochraně osobních údajů. Obvykle se snažíme omezit okolnosti, za kterých jsou tyto údaje shromažďovány.
Osobní údaje zvláštní kategorie zpracováváme pro účely uvedené v tabulce v příloze 1 níže, která rovněž podrobně popisuje příslušný právní základ, na který se při zpracování osobních údajů pro jednotlivé účely spoléháme.
Děti
Naše webové stránky, aplikace a služby nejsou určeny pro děti a vědomě neshromažďujeme údaje týkající se dětí, s výjimkou případů, kdy v rámci své rezervace poskytnete informace o dítěti (nebo dětech).
K čemu vaše osobní údaje používáme?
V tabulce v příloze 1, jenž najdete na konci těchto Zásad ochrany osobních údajů, jsou uvedeny kategorie osobních údajů, které o vás shromažďujeme (jak je popsáno výše), a způsob, jakým tyto údaje používáme. Tabulka rovněž uvádí právní základy, na kterých se při zpracování osobních údajů spoléháme.
Kdy vám budeme zasílat marketingové materiály?
Můžeme vám zasílat marketingové zprávy prostřednictvím e-mailu, textové zprávy nebo push notifikací v rámci naší aplikace, abychom vás informovali o nejnovějších a nejlepších nabídkách, nejnovějších nabídkách našich služeb, vydaných jízdních řádech trajektů a abychom vám pomohli najít ceny trajektových jízdenek.
Tyto marketingové zprávy budete od nás dostávat, pokud jste o zasílání takových zpráv požádali nebo pokud jste stávající zákazník a neodhlásili jste se z odběru marketingové komunikace.
Zasílání marketingových zpráv od nás můžete kdykoli ukončit, a to:
Pokud provedete kterýkoli z výše uvedených kroků, aktualizujeme údaje na vašem účtu, abyste již nedostávali žádné další marketingové zprávy.
Přestože vaše údaje aktualizujeme co nejrychleji, počítejte prosím s tím, že k aktualizaci dojde až do dvou pracovních dnů.
Odhlášení z odběru marketingových zpráv nezastaví komunikaci týkající se služeb, jako jsou potvrzení rezervace a aktualizace.
Reklama založená na zájmech
Podílíme se také na reklamě založené na zájmech a využíváme reklamní společnosti třetích stran, aby vám na základě vaší historie procházení internetu a vašich zájmů nabízely cílené reklamy. Abychom to mohli provést, můžeme my nebo naši reklamní partneři shromažďovat vaše kontaktní údaje, informace o tom, jak používáte webovou stránku nebo aplikaci nebo jak se k nim připojujete, nebo o typech jiných webových stránek, služeb sociálních sítí, obsahu a reklam, které vy (nebo jiní uživatelé vašeho zařízení) navštěvujete nebo si je prohlížíte nebo připojujete k naší webové stránce, abychom my nebo naši reklamní partneři mohli přehrávat nebo zobrazovat reklamy na naší webové stránce, na jiných webových stránkách, v aplikacích nebo službách, které můžete používat, a na jiných zařízeních, která můžete používat.
Pokud se chcete dozvědět více o reklamě založené na zájmech a o tom, jak se můžete z některých reklam odhlásit a jak omezit některé reklamní soubory cookie třetích stran, můžete navštívit webové stránky:
Kdy budeme vaše údaje sdílet s ostatními?
Vaše osobní údaje můžeme potřebovat sdílet s následujícími kategoriemi příjemců:
Poskytovatelé cestovních služeb: mezi ně patří provozovatelé trajektů, poskytovatelé jízdenek, poskytovatelé pojištění a distributoři dalších služeb a produktů, které nakupujete prostřednictvím společnosti Direct Ferries.
Naši poskytovatelé služeb: vaše osobní údaje můžeme sdílet s prodejci třetích stran a dalšími poskytovateli služeb, kteří pro nás nebo naším jménem poskytují služby, které mohou zahrnovat poskytování marketingových, kurýrních, webhostingových, monitorovacích a/nebo preventivních služeb proti podvodům, online reklamy a analytických služeb.
Odborní poradci: vaše osobní údaje můžeme sdílet s našimi právníky, účetními, pojistiteli a dalšími odbornými poradci v rozsahu, v jakém to potřebujeme (abychom se například mohli bránit proti soudním nárokům).
Kupující a třetí strany v souvislosti s obchodní transakcí: vaše osobní údaje mohou být sděleny třetím stranám (včetně nového vlastníka) ve spojení s obchodní nebo firemní transakcí, jako je fúze, prodej majetku nebo akcií, reorganizace, financování, změna kontroly nebo akvizice celého našeho podniku nebo jeho části.
Orgány činné v trestním řízení, regulační, vládní a jiné relevantní orgány: Vaše osobní údaje můžeme potřebovat sdílet s třetími stranami, jak to vyžaduje zákon nebo abychom mohli provést vaši rezervaci (včetně přístavních úřadů, celních úřadů a pasových úřadů), nebo pokud se důvodně domníváme, že je takový postup nezbytný k (i) dodržování zákonů a odůvodněných požadavků orgánů činných v trestním řízení; (ii) odhalování a vyšetřování nezákonných činností a porušování dohod; a/nebo (iii) výkonu nebo ochraně práv, majetku nebo osobní bezpečnosti společnosti Direct Ferries, jejích uživatelů nebo jiných osob, jak to vyžaduje zákon.
Další společnosti skupiny Direct Ferries: vaše osobní údaje můžeme sdělit společnostem v rámci skupiny společností společnosti Direct Ferries, pokud poskytují služby naším jménem nebo pokud je takové sdílení jinak nutné v souladu s použitím uvedeným v příloze 1.
Zpracovatelé plateb: vaše platební údaje můžeme sdílet se společnostmi poskytujícími kreditní karty za účelem ověření údajů o vaší kreditní kartě a získání platby při nákupu produktu nebo služby.
Jak používáme soubory cookie
Můžeme používat soubory cookie a podobné technologie, abychom vás odlišili od ostatních uživatelů našich stránek a aplikace. Více informací o souborech cookie a důvody, proč je používáme, naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie zde.
Vaše práva týkající se vašich osobních údajů
Právo na přístup k údajům a jejich přenos
Máte právo požádat o kopii všech osobních údajů, které o vás uchováváme. Za určitých okolností máte právo obdržet kopii osobních údajů, které jste nám poskytli, ve strukturovaném, běžně používaném, strojově čitelném formátu, který podporuje opětovné použití, nebo požádat o přenos svých osobních údajů do jiné společnosti. Než odpovíme na vaši žádost, můžeme vás požádat o předložení vhodných důkazů k ověření vaší totožnosti. Jakmile bude vaše totožnost ověřena, odpovíme vám co nejrychleji a v každém případě ve lhůtách v souladu s platnými zákony o ochraně osobních údajů.
Pokud máte online účet, můžete se kdykoli přihlásit ke svému účtu a prohlédnout si veškeré osobní údaje, které jsou tam uloženy.
Právo na aktualizaci a změnu
Pokud jsou některé z osobních údajů, které o vás uchováváme, nepřesné, máte právo, aby byly tyto údaje opraveny nebo doplněny, pokud jsou neúplné.
Právo na omezení
Za určitých okolností máte právo požadovat, abychom omezili účely, pro které zpracováváme vaše osobní údaje, pokud pokračování zpracování osobních údajů tímto způsobem není odůvodněné, například v případě, kdy zpochybňujete přesnost osobních údajů.
Právo podat stížnost
Pokud máte kdykoli pocit, že jsme špatně nakládali s vašimi údaji nebo porušili vaše práva stanovená zákony o ochraně osobních údajů, můžete nám to sdělit tak, že se obrátíte na náš tým služeb zákazníkům nebo podáte stížnost u dozorového úřadu odpovědného za ochranu údajů v zemi, kde žijete, nebo v místě údajného porušení. Seznam dozorových úřadů v rámci EU najdete zde: https://edpb.europa.eu/about-edpb/about-edpb/members_en. Ve Spojeném království je příslušným dozorovým úřadem Úřad komisaře pro informace (Information Commissioner's Office) a jeho údaje jsou k dispozici na adrese www.ico.org.uk.
Právo na výmaz
Za určitých okolností můžete požádat o vymazání svých osobních údajů, pokud nejsou nadále potřebné pro zpracování transakce nebo pokud nejsme ze zákona povinni tyto údaje uchovávat. Pokud vaše osobní údaje nejsou nadále potřebné, bude jakákoli žádost o jejich vymazání vyřízena bez zbytečného odkladu a v každém případě ve lhůtách v souladu s platnými zákony o ochraně osobních údajů.
Právo vznést námitku a odvolat souhlas
Za určitých okolností máte právo vznést námitku proti zpracování, které provádíme na základě oprávněných zájmů. Pokud jste poskytli souhlas s jakýmkoli zpracováním vašich osobních údajů, máte právo tento souhlas kdykoli odvolat (aniž by byla dotčena zákonnost našeho zpracování provedeného před tímto okamžikem).
Jak uplatnit svá práva
Můžete nám kdykoli napsat a uplatnit kterékoli z výše uvedených práv v souvislosti s jakýmikoli osobními údaji, které o vás můžeme uchovávat. Naše kontaktní údaje jsou uvedeny na konci těchto Zásad ochrany osobních údajů.
Uveďte prosím své jméno a adresu spolu s číslem rezervace a/nebo číslem účtu. Pokud podáváte žádost o přístup k vašim osobním údajům, byli bychom vám vděčni, kdybyste nám také mohli poskytnout stručné podrobnosti o tom, jaké informace chcete zkopírovat (to nám pomůže snadněji vyhledat vaše údaje).
Než vám poskytneme podrobnosti o osobních údajích, které o vás můžeme uchovávat, podnikneme všechny patřičné kroky k potvrzení vaší totožnosti.
Mezinárodní předávání vašich osobních údajů
Veškeré údaje našich zákazníků jsou uloženy na serverech umístěných v EU. Abychom mohli plnit naši smlouvu s vámi, můžeme za určitých okolností potřebovat sdílet některé vaše osobní údaje s našimi partnerskými provozovateli trajektů, společnostmi skupiny nebo našimi dalšími poskytovateli služeb, kteří se nacházejí mimo Spojené království a/nebo Evropský hospodářský prostor ("EHP").
V některých případech to může vést k tomu, že vaše osobní údaje budou předány do země, která není uznána jako země s odpovídající úrovní ochrany osobních údajů. V takovém případě budou tyto mezinárodní přenosy vašich osobních údajů prováděny na základě vhodných ochranných opatření, jako je například mezinárodní dohoda o přenosu údajů, kterou schválila vláda Spojeného království, nebo standardní smluvní doložky přijaté Evropskou komisí.
Některé funkce zákaznických služeb zajišťujeme externě u poskytovatele kontaktního centra, který má zaměstnance v Jihoafrické republice, kteří mají vzdálený přístup k osobním údajům (které jsou uloženy ve Spojeném království / EHP). V tomto případě se spoléháme na standardní smluvní doložky schválené EU a Spojeným královstvím a provedli jsme příslušné posouzení rizik a zavedli příslušná smluvní opatření, abychom zajistili, že údaje, ke kterým se tímto způsobem přistupuje z území mimo Spojené království a EHP, jsou zabezpečeny a v co nejmenším rozsahu.
Pokud chcete zjistit další informace o ochranných opatřeních, která používáme, obraťte se prosím na nás prostřednictvím údajů uvedených na konci těchto Zásad ochrany osobních údajů.
Uchovávání a anonymizace osobních údajů
Vaše osobní údaje uchováváme tak dlouho, jak je to nezbytné pro splnění našich oprávněných obchodních potřeb a pro dodržování našich zákonných a/nebo regulačních požadavků. Po uplynutí této doby vaše osobní údaje buď vymažeme, nebo je zanonymizujeme tak, aby již nebyly osobně identifikovatelné.
Abychom určili vhodnou dobu uchovávání osobních údajů, zvažujeme množství, povahu a citlivost osobních údajů, potenciální riziko újmy způsobené neoprávněným použitím nebo zveřejněním vašich osobních údajů, účely, pro které vaše osobní údaje zpracováváme, a to, zda můžeme těchto účelů dosáhnout jinými prostředky, a příslušné právní, regulační, daňové, účetní nebo jiné požadavky.
Zabezpečení informací
Společnost Direct Ferries si uvědomuje, že její zákazníci se stále více zajímají o to, jak společnosti chrání osobní údaje před nesprávným použitím a zneužitím, a o soukromí obecně. Zavádíme vhodná technická a organizační opatření, včetně šifrování, abychom ochránili vaše osobní údaje před neúmyslným nebo nezákonným zničením, ztrátou, změnou nebo poškozením. Všechny osobní údaje, které shromažďujeme, budou uloženy na našich zabezpečených serverech. Neustále ověřujeme a zdokonalujeme naše technické, fyzické a manažerské postupy a pravidla, abychom ochránili vaše osobní údaje před neoprávněným přístupem, neúmyslnou ztrátou a/nebo zničením. Používáme standardní průmyslovou technologii SSL (Secure Sockets Layer), která například šifruje citlivé údaje, jako je vaše kreditní karta a další finanční údaje.
Změny těchto Zásad
Občas můžeme potřebovat provést změny na této stránce a v našich Zásadách ochrany osobních údajů, abychom reflektovali změny ve způsobu, jakým zpracováváme vaše údaje, nebo v reakci na změny v platných zákonech o ochraně osobních údajů a soukromí. Pokud tyto Zásady ochrany osobních údajů podstatným způsobem změníme, zaktualizujeme datum "poslední změny" na konci těchto Zásad ochrany osobních údajů. Změny těchto Zásad ochrany osobních údajů nabývají platnosti okamžikem jejich zveřejnění na této stránce.
Pokud dojde k nějakým významným změnám, dáme o nich vědět buď prostřednictvím webových stránek, nebo jiným způsobem kontaktu, například e-mailem.
Odkazy na stránky třetích stran
Naše webové stránky mohou čas od času obsahovat odkazy na webové stránky třetích stran a z nich, včetně webových stránek jiných provozovatelů a přidružených společností. Pokud na tyto webové stránky přejdete přes odkaz, upozorňujeme, že tyto webové stránky mají své vlastní zásady ochrany osobních údajů a my za ně neneseme žádnou odpovědnost ani neručíme. Před odesláním jakýchkoli informací na tyto webové stránky se prosím seznamte s jejich individuálními zásadami.
Podpora ochrany osobních údajů
Pokud máte jakýkoli dotaz ohledně těchto Zásad ochrany osobních údajů, postupů společnosti Direct Ferries týkajících se ochrany osobních údajů nebo chcete uplatnit některé ze svých práv, napište prosím na adresu: Web department, Direct Ferries Ltd, 2-3 Three Rivers Business Centre, Felixstowe Road, Ipswich, Suffolk IP10 0BF, Spojené království nebo nám pošlete e-mail na adresu dpo@directferries.com.
Pokud se nacházíte v EU a chcete uplatnit svá práva podle GDPR EU nebo máte jakékoli dotazy týkající se vašich práv nebo obecných záležitostí týkajících se ochrany osobních údajů, pošlete prosím e-mail našemu zástupci na adresu eurep@directferries.com nebo pošlete dopis na adresu: The DPO Centre Europe Ltd, Alexandra House, 3 Ballsbridge Park, Dublin, D04C 7H2.
Poslední změna: 29.01.2025
PŘÍLOHA 1 - OSOBNÍ ÚDAJE, KTERÉ SHROMAŽĎUJEME, A ZPŮSOB, JAKÝM JE POUŽÍVÁME