Informace o COVID-19 Click here to visit our dedicated page for further information on the COVID-19 situation, including vouchers, cancellations, refunds and sailing changes.

Často kladené otázky

Naše databáze "Často kladené dotazy (FAQ)" obsahuje otázky a odpovědi na nejčastější otázky o rezervaci lístků a cestování trajektem! Kliknutím na kategorii níže uvidíte související otázky. Pokud Vaše otázka není zodpovězena, Kontaktujte nás

Jak si zarezervovat plavbu na trajektu?

  • Kdy je cesta trajektem nejlevnější?

    Ceny jsou obecně vyšší v časech a dnech, kdy je o plavby vyšší zájem. Ušetřit můžete plavbami přes den na delších trasách, rezervací výletů ve všední den a cestováním mimo období školních a státních svátků. Často můžete dostat slevu, a to i v období svátků, vyplatí se proto přihlásit se k odběru našeho zpravodaje, abyste o nich věděli jako první.

  • Počítá se řidič do počtu cestujících na trajektu?

    Ano, řidiče je třeba zahrnout do počtu cestujících.

  • Proč můj typ vozidla není k dispozici v rozevírací nabídce?

    Může pro to být mnoho důvodů a může to být jinak u různých provozovatelů trajektů. Někdy je to kvůli tomu, že trajekt není vhodný pro daný typ vozidla, případně tuto možnost nelze rezervovat online. Pokud mezi nabízenými možnostmi nevidíte svůj typ vozidla, můžete nás kontaktovat, abychom zjistili, proč není k dispozici.

  • Jak lze pro plavbu trajektem v každém směru rezervovat různá vozidla?

    Někteří provozovatelé trajektů umožňují rezervovat různá vozidla pro každý směr. Můžete pak zadat podrobnosti pro každý vůz při placení. Není-li tato možnost k dispozici, je snadným řešením rezervace jednosměrné jízdenky pro každou plavbu.

  • Jak lze rezervovat různý počet cestujících pro každý směr?

    Umožňují to někteří provozovatelé trajektů, ne však všichni. Je-li to možné, budete moci zadat různé údaje o cestujících při placení. Pokud ne, jednoduše si zarezervujte pro každou plavbu jednosměrnou jízdenku.

  • Lze na trajekt získat skupinovou slevu?

    Někdy lze získat slevu na přepravu více než 5 vozidel či více než 9 pěších cestujících. Pokud chcete rezervaci pro větší skupinu a máte zájem o další informace, pošlete nám údaje k rezervaci, např. počet dospělých a dětí, typy vozidel a destinaci. Pošleme vám nabídku na skupinové jízdné.

  • Přijedu vozem z půjčovny a neznám značku, model ani registraci. Jak si mám rezervovat plavbu?

    Většina provozovatelů trajektů vám umožní plavbu s pronajatým vozem. Nemějte obavy, pokud neznáte přesný typ vozidla, které si pronajmete. Při vyhledávání jízdenek na trajekt je možné zadat i přibližné rozměry. Ve vyhledávači v části Podrobnosti o vozidle vyberte typ vozidla, které se chystáte si pronajmout, např. Osobní nebo Dodávka. Poté vyberte značku a model, které se budou nejvíce blížit požadovanému vozidlu. V rozbalovací nabídce pro značku vozidla můžete také vybrat možnost Jiné a vybrat přibližnou délku a výšku vozidla. U pokladny se poté zadává registrace vozidla jako „neznámá“. Někteří provozovatelé trajektů si mohou po příjezdu do přístaviště účtovat poplatek za aktualizaci registrace vozidla. O této možnosti bychom vás však informovali před dokončením rezervace. Informace o vozidle můžete také ještě před plavbou aktualizovat v části Můj účet.

  • Jak zjistím, zda mám k plavbě nahlásit vozidlo jako nákladní?

    Podmínky jsou různé u každého provozovatele, ale obecně platí, že vozidlo, které veze komerční zboží, nebo je k tomu určené, je třeba hlásit jako nákladní. V případě nejasností kontaktujte náš tým pro nákladní dopravu, kde vám rádi pomůžou.

  • Jsem těhotná, mohu cestovat trajektem?

    U každého provozovatele trajektů je to jinak, ale obecně se povoluje plavba do 28. týdne těhotenství (v den plavby). Od těhotných po 28. týdnu v den plavby může být vyžadováno zdravotnické potvrzení o způsobilosti k plavbě. Pokud tedy budete v den plavby ve 28. nebo pozdějším týdnu těhotenství doporučujeme, abyste nás kontaktovala před provedením rezervace.

  • Nabízíte na jízdenky na trajekty slevy osobám s trvalým pobytem?

    Slevy pro osoby s trvalým pobytem jsou na některých trasách k dispozici, každý provozovatel má však jiné podmínky pro jejich využití. Další informace o dostupných slevách pro osoby s trvalým pobytem jsou k dispozici po vyhledání jízdenek na trajekt.

  • Nabízíte na jízdenky na trajekty slevy studentům a důchodcům?

    Slevy pro důchodce nabízíme na trasách, kde jsou k dispozici. Uplatní se automaticky podle věku cestujících. Slevy pro studenty v současné době bohužel nabízet nemůžeme.

  • Lze si na trajekt rezervovat otevřenou zpáteční jízdenku?

    Na některých trasách si otevřenou zpáteční jízdenku rezervovat můžete. Při rezervaci zpáteční cesty uvidíte možnost rezervace s otevřeným návratem pro příslušná data odjezdu. Pokud však možnost výběru otevřeného návratu nevidíte, není na dané trase k dispozici.

  • Proč nejsou k dispozici žádné cesty trajektem v době, kdy chci cestovat?

    Pokud nejsou na požadované trase k dispozici žádné trajekty, může k tomu být několik důvodů. Například již jsou prodané všechny jízdenky, nebyly zatím vydány plavební řády nebo trajekt daný den nevyplouvá. Pravděpodobně však bude k dispozici mnoho jiných možností. Podívejte se proto na jiné plavební dny a alternativní trasy.

  • Jak lze rezervaci trajektu uhradit?

    Přijímáme platby všemi hlavními typy kreditních a debetních karet i platby prostřednictvím služeb Paypal, Applepay a Googlepay. Při rezervaci je nutné uvést své platební údaje. Žádnou platbu však nestrhneme, dokud nebude rezervace potvrzena.

  • Proč nelze zjistit cenu nebo uhradit rezervaci trajektu v místní měně?

    Přestože se snažíme zobrazovat ceny v místní měně, musíme platby vybírat v měně účtované provozovatelem trajektu.Během procesu rezervace vás budeme informovat o převodu měn a sdělíme vám částku, která vám bude za rezervaci účtována.

  • Zasíláte trajektové jízdenky?

    Ne, tištěné jízdenky poštou neposíláme. Jakmile bude rezervace potvrzena, pošleme vám e-mail s potvrzením, který ve většině případů slouží jako palubní lístek. U některých trajektů je nutné vyměnit e-mail s potvrzením za jízdenky nebo palubní lístky v přístavišti. V takovém případě to v e-mailu s potvrzením bude uvedeno. Pro všechny rezervace platí, že je třeba v přístavišti předložit e-mail s potvrzením rezervace.

  • Neobdržel jsem potvrzovací e-mail, co teď?

    Pokud se neztratil v nevyžádané poště, přihlaste se do části Můj účet, zkontrolujte zadanou e-mailovou adresu a nechte si e-mail s potvrzením poslat znovu. Je-li zadána nesprávná e-mailová adresa, aktualizujte ji v části Můj účet a poté si nechte e-mail s potvrzením poslat znovu. Pokud rezervaci ve svém účtu nemůžete najít, případně se ke svému účtu nemůžete přihlásit, kontaktujte nás, abychom vám mohli poslat jiný e-mail s potvrzením.

  • FAQ - Information about ticket availability

    FAQ - Information about ticket availability - Answer

  • FAQ - Pracujete se všemi provozovateli trajektů?

    Přestože neustále rozšiřujeme řady provozovatelů, se kterými spolupracujeme na vnitrostátní i mezinárodní úrovni. Bohužel, alespoň prozatím, nespolupracujeme se všemi provozovateli trajektů na světě. Seznam provozovatelů, se kterými spolupracujeme, se však neustále rozšiřuje. Pokud tedy máte zájem o konkrétního provozovatele či trasu, můžete se na náš web podívat za nějakou dobu znovu.

  • Úhrada proběhla, ale neobdržel(a) jsem e-mail s potvrzením. Kde ho najdu?

    Je možné, že e-mail s potvrzením skončil ve složce nevyžádané pošty, doporučujeme proto podívat se nejprve tam. Pokud jej nemůžete najít, můžete se přihlásit v části Můj účet a vyžádat si zaslání dalšího vyhotovení. Příležitostně nám může v získání konečného potvrzení rezervace od provozovatele trajektu zabránit komunikační chyba. V takovém případě musíme kontaktovat provozovatele trajektu a ověřit, zda společnost rezervaci přijala. Pokud rezervaci přijala, pošleme vám e-mail s potvrzením. Pokud rezervaci nepřijala a nemůže tak učinit, budeme vás informovat a hned vám vrátíme peníze. Potvrzení rezervace může trvat až 48 hodin. Pokud však váš spoj vyplouvá dříve, budeme vás o problému informovat e-mailem. Rezervaci zrušíme a hned vám vrátíme peníze, abyste se mohli pokusit o novou rezervaci.

  • Proč neproběhla úhrada?

    Pokud máte při rezervaci problém s placením, může se jednat o komunikační chybu nebo problém s vaší kartou. Můžete platbu opakovat s použitím stejné karty, nebo využít jinou platební metodu. Pokud vaše karta stále není akceptována, kontaktujte svou banku a zjistěte důvod. Pokud jste rezervaci dokončili, ale my jsme zatím platbu nepřijali, bude to proto, že provozovatel trajektu rezervaci ještě nepotvrdil. Někdy musíme při předávání rezervací provozovatelům počkat, než nám rezervaci potvrdí, abychom mohli převzít platbu od vás. Až všechny tyto kroky proběhnou, bude platba přijata, a krátce nato byste měli obdržet e-mail s potvrzením.

  • Jak dlouho trvá potvrzení rezervace trajektu?

    Ve většině případů můžeme rezervaci potvrdit hned. V případě některých provozovatelů trajektů však potvrzení rezervace může trvat až 48 hodin. Uděláme, co budeme moci, abychom vám během celého procesu předávali aktuální informace. E-mail s potvrzením vám pošleme hned, jakmile budeme mít rezervaci potvrzenou od provozovatele trajektu.