Linka Ancona Zadar spojuje Itálie s Chorvatsko. V současnosti působí na na této trase pouze jedna trajektová společnost, Jadrolinija. Plavba probíhá 2 krát v každém týden s dobou plavby přibližně 8 hodin.
Doba a frekvence plavby na trase Ancona Zadar se mohou lišit podle sezóny, takže Vám radíme využít ty nejaktuálnější informace.
Uvedené ceny představují průměrné ceny jednosměrných jízdenek zakoupených našimi zákazníky. Nejběžnější typ rezervace na trase Ancona Zadar je auto a 2 cestující.
Ancona se nachází v regionu Marche ve střední Itálii, asi 280 km severovýchodně od Říma. Město se rozprostírá na pobřeží Jaderského moře, mezi pohořími Monte Conero a Monte Castagno. Přístav v Anconě je jedním z hlavních přístavů v oblasti Jaderského moře a je určen hlavně pro osobní přepravu. Hlavní památkou města je pozoruhodná gotická katedrála sv. Cyriaka (San Ciriaco je patron města), která byla vysvěcena na počátku 11. století a dokončena v roce 1189. Je charakteristická svou dvanáctibokou kupolí, později upravenou pod dohledem Margaritone d'Arezzo, a to konkrétně v roce 1270. Průčelí má gotický portál, který se připisuje architektovi Giorgio da Como (1228).
Přístav je oblíbeným pro lidi cestující do Jadranské pánve, včetně Řecka, Turecka, Chorvatska, Albánie a Černé Hory. K populárním destinacím patří například Split, Rijeka, Zadar, Hvar, Dubrovník, Bari, Patras či Igoumenitsa. V přístavu Ancona najdete kavárnu, toalety a obchod. K dispozici je také parkoviště s možností krátkodobého nebo dlouhodobého parkování. Jsou zde také vyznačená parkovací místa pro zdravotně postižené řidiče.
Zadar je město v Chorvatsku na pobřeží Jaderského moře, je centrem severní oblasti Dalmácie.
Zadar získal jeho urbanistickou strukturu v římských dobách za vlády císaře Julia Caesara, kdy město bylo opevněno hradbami s věžemi a branami. Na západní straně města byl fórum, bazilika a chrám, zatímco mimo města se nacházel amfiteátr a hřbitov. Ve středověku získal Zadar zcela městský vzhled, který mu zůstal i dodnes. V 16. století Benátky posílily město novými hradbami. V první polovině 16. století pokračovala stavba architektonických staveb v renesančním slohu.
Po druhé světové válce se město vyvíjelo jako silné hospodářské a turistické centrum.